PKP Intercity jest bliskie sfinalizowania postępowania na wynajem wagonów pierwszej klasy oraz wagonów gastronomicznych. W postępowaniu jako jedyny ofertę złożył SKPL, ale oferta była powyżej kosztorysu. Jak się nieoficjalnie dowiadujemy kontrakt zostanie podpisany.
Pod koniec listopada informowaliśmy, że złożona przez SKPL w postępowaniu PKP Intercity oferta na wynajem wagonów klasy pierwszej i gastronomicznych
jest analizowana, choć kosztorys został przekroczony. Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć PKP Intercity podjęło już decyzję o wynajęciu wagonów barowych oraz wagonów pierwszej klasy. Teraz spółka musi tylko sfinalizować formalności i podpisać umowę z SKPL, które jako jedyny podmiot złożyło w tym zakresie ofertę. Powinno to nastąpić w najbliższym czasie.
Również nieoficjalnie ze strony WARS udało się nam dowiedzieć, że jeśli wszystko dobrze pójdzie po stronie umowy zawieranej przez PKP Intercity, to spółka nie będzie miała problemu w wdrożeniem od grudnia obsługi wynajętych wagonów gastronomicznych.
Ogłoszone przez PKP Intercity postępowanie obejmowało także wynajem wagonów drugiej klasy, ale w tym zakresie nie było ofert. We wszystkich trzech częściach
ogłoszonego na początku listopada przetargu wymogiem jest prędkość maksymalna co najmniej 160 km/h. PKP Intercity chcą wynająć wagony na 36 miesięcy (z możliwością wydłużenia maksymalnie o kolejny rok). Pojazdy muszą mieć dopuszczenia RIC do kursowania w Polsce i krajach sąsiednich. Utrzymaniem wagonów, w tym – planowymi przeglądami P3, P4 i P5, ma zajmować się wykonawca.
Wynajmowanie wagonów z dopuszczeniami do ruchu międzynarodowego ma być rozwiązaniem przejściowym, stosowanym do czasu uzyskania takich dopuszczeń przez nowe wagony przewoźnika, wyprodukowane w poznańskiej fabryce FPS H. Cegielski. – Robimy wszystko, by nie czekać, lecz rozwijać ofertę w oparciu o zasób, który mamy dziś – mówił
przed kilkoma miesiącami Rynkowi Kolejowemu członek zarządu PKP Intercity Adam Wawrzyniak.